دستگاه استرچ پالت

۸ بازديد

دستگاه استرچ پالت چیست؟

دستگاه استرچ پالت به‌عنوان یک دستگاه پرکاربرد در انتهای خطوط تولید و بسته‌بندی جهت سلفون کشی انواع محصولات از قبیل بطری های نوشابه و آب معدنی و بطری‌های کیسه‌های آرد و گچ و سیمان و خیلی از کالاهای دیگر استفاده کرد. عملکرد دستگاه استرچ پالت به این شکل است که محصولات روی یک پالت بر روی صفحه گردان دستگاه قرار می‌گیرد. با شروع به چرخش صفحه گردان نایلون (یا سلفون) استرچ به‌طور پیوسته و منظم به دور محصول پیچیده می‌شود به‌طوری‌که از پایین تا انتهای بالای محصول نایلون پیچ می‌گردد. و در نهایت کالای مورد نظر آماده حمل و نقل می شود.

تنطیمات دستگاه استرچ پالت

این دستگاه قابلیت تنظیم میزان کشش نایلون برای محکم‌تر شدن و نیز بالا بردن کیفیت بسته‌بندی را دارد. همچنین سرعت چرخش صفحه گردان، سرعت عمودی بازوی نایلون استرچ و تعداد دفعات حرکت عمودی قابل تنظیم و کنترل می‌باشد.

با توجه به اینکه امروزه کاربرد دستگاه استرچ پالت در کارخانجات صنعتی و تولیدی بسیار زیاد می باشد، از این رو، طراحی و ساخت آن توسط خیلی از شرکت های داخلی و خارجی صورت می گیرد.

البته می بایست به تحقیق و بررسی مدل های مختلف آن، جهت انتخاب محصول مناسب پرداخت. نکات مهمی که باید درنظر گرفت تا خرید دستگاه استرچ پالت موفقی داشته باشیم.

نحوه کار استرچ پالت به چه صورت است؟

دستگاه استرچ پالت دارای عملکرد ساده، منظم و دقیقی بوده و دارای پایه آسانسوری است که فیلم یا نایلون بسته بندی روی آن جای می گیرد.سپس اپراتور جهت بسته بندی، اقدام به اتصال گوشه ای از فیلم به محصول قرار گرفته شده روی صفحه گردان استرچ می کند.

پایه آسانسوری نایلون با فشردن دکمه استارت، بالا و پایین رفته و صفحه گردان نیز عملیات چرخش را آغاز می کند.پس از آن، فرایند استرچ پیچی با حرکت این دو قسمت و قرارگیری نایلون به طور کامل در چهار طرف محصول انجام می شود.

پس از تمام شدن کار و ایستادن کامل پالت، اپراتور اقدام به پاره کردن فیلم کرده و انتقال پالت توسط لیفتراک صورت می گیرد و دستگاه عملیات بعدی را اجرا می کند.

ویدیوی نحوه‌ی کار دستگاه استرچ پالت


استرچ پالت صنعتی

آشنایی با انواع دستگاه استرچ پالت

انواع مختلف دستگاه استرچ پالت دارای کاربردهای متفاوتی می باشند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

دستگاه استرچ پالت با صفحه گردان

دستگاه استرچ پالت با صفحه گردان از محبوبیت فراوانی برخوردار است و وزن کمی داشته و فضای اندکی در کارگاه ها اشغال می کند. امکان بسته بندی محصولات از وزن 500 کیلوگرم تا 3 تن با مدل های متنوع این دستگاه وجود دارد. همچنین سلفون به کمک صفحه گردان این نوع استرچ پالت، دور تا دور محصول می پیچد.

این دستگاه استرچ پالت رولیاین دستگاه جهت استرچ پیچ کردن محصولات استوانه ای با طول زیاد، مثلاً توپ های پارچه، رول های کاغذی و موارد دیگری با قطر حداکثر 100 سانتیمتر استفاده می گردد.

دستگاه استرچ پالت مرغکدار

دستگاه استرچ پالت مرغکدار مشابه مدل صفحه گردان بوده و تنها فرق آن اضافه شدن نگهدارنده محصول به آن است. این مدل مناسب محصولات با وزن زیاد است که در زمان استرچ حفظ تعادل آنها دشوار است.

دستگاه استرچ پالت فرودگاهی

استفاده از این دستگاه در ترمینال ها و فرودگاه ها انجام می شود. جهت سلفون کشی و استرچ چمدان ها و پیشگیری از صدمه دیدن آنها به کار می رود.

دستگاه استرچ پیچ دستی

دستگاه استرچ پالت دستی فاقد بخش برقی بوده و دارای قابلیت تغییر ابعاد، با توجه به عرض رول استرچ می باشد. استرچ پیچ دستی را می توان به عنوان دستگاه استرچ ایستاده محسوب کرد.

دستگاه استرچ پالت دروازه ای

کاربرد این دستگاه برای استرچ محصولاتی که از ارتفاع بیش از 2 متر برخوردارند و وزن بالایی دارند، همچون کولر، خودرو، یخچال و غیره می باشد.

دستگاه استرچ پیچ حرارتی

این دستگاه برای پالت های بزرگی مانند یخچال کاربرد دارد. و نایلون استرچ کمتری به علت خاصیت پیش کشش آن به کار می رود. استرچ پالت حرارتی از گاز شهری جهت استرچ پیچ وسایل بهره می گیرد.

نمونه دستگاه استرچ

دستگاه استرچ پالت چه ویژگی هایی دارد؟

از ویژگی های دستگاه استرچ پیچ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. دارای استهلاک پایین
  2. سلفون کشی سریع و آسان محصول
  3. اشغال کردن فضای اندک در کارگاه ها
  4. محافظت از محصول در برابر آب و رطوبت
  5. امکان استرچ قطعات طویل همچون رول های کاغذ و لوله ها
  6. مصرف انرژی پایین و مقرون به صرفه
  7. گزینه ای مناسب برای قطعات و پالت های سنگین و با حجم بسیار زیاد
  8. استفاده از مواد اولیه ارزان جهت بسته بندی محصولات

آشنایی با اجزای اصلی دستگاه استرچ پالت

دکل آسانسوری؛ بر روی این بخش از دستگاه کلیدهای کنترلی و تابلو برق نصب گردیده و از مهمترین قسمت های دستگاه محسوب می شود. همچنین ریل و واگن که کاربرد آن در بالا و پایین کردن رول گیر بوده در درون دکل واقع است.

به وسیله تجهیزات الکترونیکی داخل تابلو برق می توان سرعت چرخش صفحه گردان و سرعت حرکت آسانسور را تنظیم نمود.همچنین دستگاه دارای تنظیم کننده میزان کشش نایلون استرچ می باشد تا علاوه بر بالا رفتن کیفیت استرچ محصول، در مصرف نایلون هم صرفه جویی گردد.

ارتفاع دکل تعیین کننده میزان درازای پالت جهت استرچ کردن خواهد بود. در همه دستگاه های استرچ این بخش وجود داشته با این تفاوت که در برخی ها دکل ثابت می باشد. و در بعضی دیگر همانند استرچ پالت دروازه ای متحرک است.

صفحه گردان دستگاه

پالت بر روی صفحه گردان قرار گرفته و در واقع همچون یک تکیه گاه تلقی می گردد. این صفحه دوار با سی ان سی برش داده می شود و ضخامت آن بسته به نوع بار مورد تحمل، معمولاً بین 20-10 میلی متر متغیر است.

بلبرینگ

جاگیری صفحه دوار بر روی تعدادی بلبرینگ انجام می شود. به منظور افزایش دوام بلبرینگ در فشار بالا، آن را درون پوشش خارجی از جنس پلی اورتان یا تفلن قرار می دهند.

نایلون استرچ پالت

فیلم یا نایلون استرچ را می توان رول های شفافی که برای تغذیه دستگاه استرچ پیچ استفاده می گردد دانست. تولید این رول ها با جنس هایی مانند پلی وینیلیدین کلرید یا پلی وینیل کلراید صورت می گیرد.

لازم به ذکر است که کیفیت نهایی کار به میزان زیادی بستگی به میزان استقامت کششی و شفافیت این فیلم دارد. علاوه بر آن، عرض و طول رول ها از دیگر ویژگی های نایلون استرچ است. به طوری که انتخاب آنها با توجه به توانایی دستگاه و نوع مصرف آن انجام می شود. لطفا در خرید دستگاه استرچ پالت دقت نمایید.

دستگاه استرچ پالت صنعتینتیجه گیری

هم اکنون در صنایع مختلف، از دستگاه استرچ پالت جهت سلفون کشی و بسته بندی انواع پالت در سایز و ابعاد گوناگون استفاده می شود. عملیات سلفون کشی به دلیل دارا بودن خاصیت کششی بسیار زیاد، پیشگیری از نفوذ گرد و غبار و رطوبت به درون محصول، شفافیت و چسبندگی زیاد، کاهش هزینه جابجایی، دوام و ماندگاری بالای کالا و همچنین افزایش راندمان در صنایع، بسیار پر کاربرد می باشد.

راهنمای خرید دستگاه استرچ پالت و قیمت آن

دستگاه های استرچ پالت همانطور که در بالا اشاره شد در مدل های مختلف تولید می شوند. قیمت این دستگاه بستگی با مدل دستگاه و عوامل مختلف دیگری می باشد. دستگاه های تولید شده در داخل کشور براساس آخرین متدها و استانداردهای روز دنیا ساخته می شوند و از قیمت مناسبی برخوردار هستند.

نکته ی مهمی که در زمان خرید بایستی به آن توجه نمود این است که در هنگام انتخاب دستگاه براساس نیاز و نوع کاربری محصول مورد نظرتان را انتخاب کنید.

خرید استرچ پالت

دستگاه‌های گروه تولیدی سربلند (تولید کننده دستگاه های استرچ پالت، دستگاه های سیل وکیوم و دستگاه های پرکن مایعات) با توجه به نیاز و بودجه مشتری به‌صورت اتومات و نیمه اتومات با رعایت اصول مهندسی و استانداردهای بهداشتی تولید و ارائه می‌گردد و از عملکرد فوق العاده ای برخوردار هستند. با انتخاب این دستگاه ها می توانید به میزان زیادی در زمان و هزینه ها صرفه جویی کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.